Η αγάπη δεν υπακούει

3795929-832728-yin-and-yang-symbol
Ερώτηση: Είναι το καλό και το κακό απλά μια ιδέα?
Κρισναμούρτι: Είναι μόνο μια ιδέα? Αν έχετε έναν πονόδοντο, έναν πόνο, είναι μόνο μια ιδέα? – Είναι – (γελώντας) – Ή είναι μια φυσική ανταπόκριση. Πάρτε ένα άλλο παράδειγμα – είναι κακό όταν είστε βίαιος? – είναι μια ιδέα όταν με χτυπάτε, όταν με σκοτώνετε? Είναι μια ιδέα? Μπορείτε να με σκοτώσετε για μια ιδέα, που ονομάζεται εθνικισμός.
Πρέπει κανείς να ερευνήσει στα αλήθεια τούτο το ερώτημα του τι είναι κακό και τι είναι καλό, του τι είναι ομορφιά και τι είναι ασχήμια. Όταν θυμώνετε γίνεστε βίαιος, φθονερός, άπληστος ζηλιάρης, θα το λέγατε αυτό κακό? Όταν πληγώνετε έναν άλλο με μια λέξη, μια χειρονομία, ή ρίχνοντας μια βόμβα, θα το λέγατε αυτό κακό? Αλλά το κάνετε όλη την ώρα. Και τι είναι, το να είστε καλός, το να είσαστε καλόκαρδος, γενναιόδωρος και να μη δημιουργείτε έχθρα? Τούτο το διττό πράγμα υπάρχει σε κάθε ανθρώπινο ον – το καλό και το κακό – η μάχη είναι εκεί. Αυτό είναι το πεδίο μάχης μας, θέλουμε να είμαστε ειρηνικοί και ήσυχοι, φιλόστοργοι, όμως υπάρχει ο άλλος μέσα μας, βίαιος, θέλοντας να πονέσει άλλους. Είναι δυνατό να ελευθερωθεί κανείς τελείως από αυτή τη διττότητα? Είναι μόνο δυνατό να ελευθερωθείτε από αυτή τη διττότητα όταν βρίσκεστε τελείως σε επαφή με το πραγματικό γεγονός, με αυτό που πράγματι υπάρχει. Δηλαδή, όταν είσαστε βίαιος, να μην έχετε το αντίθετο του σαν ιδέα, σαν ιδανικό, αλλά να έχετε πλήρη επίγνωση της ολοκληρωτικής σημασίας της βίας. Τότε θα βρείτε, αν έχετε ολοκληρωτική επίγνωση αυτού που πράγματι είναι – είτε το ονομάζετε καλό ή κακό- τότε θα βρείτε πως δεν υπάρχει καθόλου διττότητα. Στο κάτω κάτω, αν η ομορφιά είναι απλώς το αντίθετο της ασχήμιας, ή αν η αγάπη είναι το αντίθετο του μίσους, τότε δεν υπάρχει ούτε ομορφιά ούτε αγάπη. Αλλά, με μας, η αγάπη είναι το αντίθετο του μίσους¨ επομένως είμαστε πάντα πιασμένοι από στην αγάπη, τη ζήλια και το μίσος. Αλλά όταν αντιμετωπίζετε τελείως το γεγονός – είτε είναι ζήλια, φθόνος, θυμός, βαρβαρότητα – χωρίς να δημιουργείτε το αντίθετο σαν ένα μέσο φυγής από το γεγονός, τότε θα ξεπεράσετε και το καλό και το κακό και θα πάτε πέρα από αυτά.
20 Απριλίου 1967 Κρισναμούρτι

Το σύμβολο του Γιν και Γιαν δηλώνει ότι μέσα στο καλό εμπεριέχεται το κακό και μέσα στο κακό εμπεριέχεται το καλό. Το ζήτημα είναι ποιο τρέφουμε κάθε φορά.
Ένα απόσπασμα από το βιβλίο ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ
Ιωάννα Σοφού.